Ads 468x60px

سازمان شورای اتحاد ملی کرمانشاه ایلام و لرستان

۱۳۹۰ شهریور ۱۹, شنبه

یهودی ستیزان مصری به سفارت اسرائیل حمله کردند و آن را اشغال نمودند این بدون شک دست رژیم جهل و جنون اسلامی ایران توش میباشد

یهودی ستیزان مصری به سفارت اسرائیل حمله کردند و آن را اشغال نمودند این بدون شک دست رژیم جهل و جنون اسلامی ایران توش میباشد
تظاهر کنندگان مصری به سفارت اسرائیل در قاهره حمله بردند و آن را اشغال کردند
  
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-  حمله به سفارت اسرائیل در قاهره، پایین آوردن پرچم اسرائیل و به خیابان ریختن اسناد و مدارک، که شب گذشته (جمعه) رخ داد، با واکنش های عمیق ناخرسندی از جانب اسرائیل، ایالات متحده و کشورهای دیگر روبرو شد.
هزاران نفر از تظاهر کنندگان مصری، با فراموش کردن همه مشکلات اقتصادی و سیاسی و اجتماعی کشورشان، شب گذشته دوباره به ساختمانی که سفارت اسرائیل در آن جا قرار دارد حمله بردند، دیوار بتونی را با چکش و وسائل دیگر شکستند – وارد ساختمان شدند و دفتر سفارت اسرائیل را اشغال کرده، به ویران کردن آنجا و نابودی اسناد و وسائل پرداختند.
نیروهای امنیتی مصر برای جلوگیری از حمله به سفارت اسرائیل، که نقض کننده تعهدات بین المللی آن کشور است، تلاش زیادی کردند و حتی در چند مورد به روی تظاهر کنندگان آتش گشودند و سه تن از آنان را کشتند. ولی افراد تحریک شده، همچنان به حمله خود ادامه دادند و یک هرج و مرج غیرقابل کنترل به راه انداختند.
در همان ساعت حمله مشابهی به ساختمان سفارت عربستان سعودی در قاهره صورت گرفت – ولی این بار آشوبگران از حمله به داخل سفارت خودداری ورزیدند و به شعار دادن بسنده کردند. آنها خواهان آزادی شماری از شهروندان مصری از زندان عربستان سعودی بودند.
تظاهر کنندگان در برابر سفارت اسرائیل، به کشته شدن پنج سرباز مصری در خط مرزی با اسرائیل اعتراض داشتند و علیه دولت اورشلیم ابراز خشم کردند.
این سربازان چهار هفته پیش هنگامی کشته شدند که یک گروه از تروریست های مسلح فلسطینی از طریق خاک مصر وارد جنوب اسرائیل شده و در کنار جاده مرکزی – اتومبیل های در حال گذر را به رگبار گلوله بستند و موجب قتل و زخمی شدن ده ها شهروند اسرائیلی گردیدند.
تروریست ها با رسیدن سربازان اسرائیلی دوباره به خاک مصر گریختند که در جریان ادامه تیراندازیهای متقابل پنج سرباز مصری نیز کشته شدند.
اسرائیل در آن هنگام از این رویداد ابراز تأسف کرد ولی در عین حال از دولت مصر خواستار شد از رخنه یابی تروریست ها از شبه جزیره سینا به اسرائیل جلوگیری کند و وظیفه امنیتی خود را انجام دهد.

سفیر اسرائیل و دیپلمات ها و خانواده های آنان با هواپیمای ویژه مصر را ترک گفتند
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-  آگاهان سیاسی در اورشلیم می گویند: تردیدی نیست که عوامل خارجی و داخلی در مصر پشت سر این تظاهرات گسترده ضد اسرائیلی بوده اند.
به گفته آگاهان، عوامل داخلی مصری می کوشند مردم را با مسائل حاشیه ای سرگرم سازند و با انحراف اعتراض و خشونت آنان به سوی یک کشور خارجی، آن ها را از اعتراض نسبت به معضلات واقعی کشور باز دارند و در همان حال عوامل خارجی می کوشند خیزش مردمی در مصر را به سود هدف های توسعه طلبانه خود جهت دهند.
با وخیم شدن اوضاع در پایتخت مصر، سفیر اسرائیل و کارمندان سفارت و خانواده های آن ها شب گذشته با هواپیمای ویژه ای که به قاهره فرستاده شده بود به  اورشلیم بازگشتند.
ولی گفته شد که کنسول سفارت اسرائیل همچنان در قاهره می ماند – تا به رسیدگی به امور ضروری دیپلماتیک ادامه دهد. شمار دیپلمات های اسرئیلی و افراد خانواده هایشان که سپیده دم امروز به کشور بازگشتند حدود هشتاد نفر بود.
این دومین بار است که ساختمان چند طبقه ای که سفارت اسرائیل در آن جا قرار دارد، هدف حمله تظاهر کنندگان تحریک شده مصری قرار می گیرد. در مورد پیشین فردی با رساندن خود به طبقه سفارت اسرائیل پرچم این کشور را پایین کشیده بود.
به دنبال روی داد وخیم شب گذشته، نخست وزیر اسرائیل همراه با وزیر دفاع و وزیر امور خارجه یک نشست مشورتی برگزاری کردند. ولی تصمیمات آن ها اعلام نشد.
حمله تظاهر کنندگان به ساختمان سفارت اسرائیل در قاهره موجب گردید که وزیر خارجه مصر سفر خود را به اروپا ناتمام بگذارد و به قاهره باز گردد.
شب گذشته ساعاتی پس از حمله به سفارت اسرائیل، که اشغل سفارت آمریکا در تهران کوتاه مدتی پس از به قدرت رسیدن خمینی در ایران را تداعی می کند، عصام شرف نخست وزیر موقت مصر کابینه خود را به یک نشست اضطراری فرا خواند.
///////////////////////

رییس جمهوری ایالات متحده که عامل برافتادن رژیم مبارک بود، به تلاش افتاده است
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-  پرزیدنت باراک اوبا و وزیر خارجه او خانم هیلاری کلینتون به طور مستقیم به رویداد حمله به ساختمان سفارت اسرایئل واکنش نشان دادند.
رییس جمهوری ایالات متحده شب گذشته تلفنی با بنیامین نتانیاهو تماس گرفت و ناخرسندی عمیق خود را از آن چه که در مصر گذشته است بیان داشت.
پرزیدنت اوباما همچنین از دولت مصر خواستار شد در راه اجرای تعهدات بین المللی خویش کوشا باشد و امنیت سفارتخانه اسرائیل و کشورهای دیگر در قاهره را تأمین کند.
رییس جمهوری ایالات متحده قول داد که دولت واشنگتن برای پایان بخشیدن به هرج و مرج در مصر برنامه هایی دارد که در راه اجرای آن ها خواهد کوشید.
یادآوری می شود: فشار مستقیم پرزیدنت اوباما و درخواست های مکرر وزیر خارجه آمریکا از جمله عواملی بود که پرزیدنت حسنی مبارک را وا داشت از رهبری مصر کناره گیری کند و از آن هنگام تا کنون هرج و مرج خطرناکی بر مصر حکمفرما شده است.
وزیر دفاع اسرائیل شب گذشته تلفنی با وزیر دفاع جدید ایالات متحده و فرستاده آمریکا به خاورمیانه گفتگو کرد و از دولت آمریکا خواست ترتیبی دهد که از این پس سفارت اسرائیل در قاهره به خطر نیافتد.
مقامات اسرائیلی می گویند که این کشور قصد قطع روابط با مصر را ندارد – بلکه به بیشترین تلاش ادامه خواهد داد که مناسبات دیپلماتیک دو کشور همچنان برقرار بماند. به همین جهت نیز تصمیم گرفته شده کنسول اسرائیل همچنان در قاهره بماند – گرچه سفیر و دیپلمات ها و اعضای خانواده های آن ها به اسرائیل بازگشته اند.

هیلاری کلینتون: مصر باید در حفظ امنیت سفارتخانه ها کوشا باشد
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-  خانم هیلاری کلینتون وزیر خارجه ایالات متحده نیز شب گذشته تلفنی با وزیر خارجه مصر گفتگو کرد و از او خواست که در حفظ و تأمین تعهدات بین المللی کشور خود کوشا باشد. ساختمان سفارت خانه هر کشوری بخشی از خاک آن کشور محسوب می شود و طبق معاهدات بین المللی، دولت میزیان باید از هر گونه تعرض نسبت به آن خودداری ورزد و از جانب دیگران نیز جلوگیری کند.
رهبر اوپوزیسیون پارلمانی اسرائیل خانم تسیپی لیونی از آن چه که در قاهره رخ داد ابراز تأسف عمیق کرد و آن را رویداد وخیمی در آسیب رساندن به مناسبات مصر و اسرائیل دانست. او گفت: حفظ این مناسبات از نظر منافع مصر و اسرائیل بسیار ضرورت دارد و حتی در شرایط فوق العاده و تهاجم تظاهر کنندگان باید از سفارتخانه ها حفاظت شود.
همان گونه که گفته شد نیروهای امنیتی و انتظامی مصر برای ایجاد سد در برابر تظاهر کنندگان به تلاش گسترده دست زدند – ولی گرچه در جریان آن سه تن کشته شدند و حدود هزار نفر زخمی گردیدند که حدود سیصد تن از آنان افراد پلیس مصر بودند، ولی نیروهای امنیتی مصر در مجموع، در حفظ امنیت سفارت اسرائیل موفق نبودند.

تایید شد: در جریان رزمآیش، یک هواپیمای جنگی در نزدیکی تبریز سقوط کرد
گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل-  در این میان پیرامون  علت سقوط یک هواپیمای نظامی ایران که امروز در حوالی تبریز رخ داد ادعاهای ضد و نقیضی انتشار یافته است.
در حالی که پیشتر اعلام شده بود این هواپیما هنگام شرکت در رزمآیش دچار سانحه گردیده و سرنگون شده است سخنگوی رزمآیش ادعا کرد که هواپیما با این مانور ارتباطی نداشته است.
سرتیپ چیت فروش با تکذیب ارتباط بین سقوط هواپیما و رزمایش کنونی گفت: این مسائل در تمام رزمآیش ها ممکن است اتقاق بیافتد و حداقل ده درصد در هر رزمآیشی در همه کشورها تلفات وجود دارد (آماری که کاملآً دروغ و تبلیغاتی است) ولی در عین حال چیت فروش ارتباط سقوط هواپیما و رزمآیش را نادرست خواند.
شاهدان عینی گفتند: خلبان با چتر نجات خود را به بیرون پرتاب کرد – ولی معلوم نیست نجات یافته باشد.
ار سوی دیگر یکی از مسؤولان سپاه پاسداران به نام شعبانی اعلام کرد که در نبردهای اخیر با چریک های پژاک در شمال غرب ایران، 9  تن به اسارت درآمده اند که دو تن از آنان از فرماندهان این واحد چریکی هستند.
افراد مسلح پژاک در نبردهای هفته های اخیر تلفات زیادی به افراد سپاه پاسداران وارد آوردند – ولی خود نیز تلفاتی دادند و پیشنهاد آتش بس کردند که از جانب حکومت ایران قاطعانه رد شد.

/////////////////۱

سلێمانی‌: له‌یلا زانا له‌گه‌ڵ تاڵه‌بانی‌ كۆبۆوه‌


سلێمانی‌: له‌یلا زانا له‌گه‌ڵ تاڵه‌بانی‌ كۆبۆوه‌

r 2011 kl. 18:06
سلێمانی‌: له‌یلا زانا له‌گه‌ڵ تاڵه‌بانی‌ كۆبۆوه‌
03:53:10/09/2011
خه‌ندان-
نیوه‌ڕۆی ئه‌مرۆ شه‌ممه‌ سه‌رۆك مام جه‌لال له‌شاری سلێمانی پێشوازیكرد له‌ ژنه‌ سیاسه‌تمه‌داری كورد، له‌یلا زانا.
له‌ دیدارێكی دۆستانه‌دا كه‌ ژماره‌یه‌ك له‌ ئه‌ندامانی مه‌كته‌بی سیاسیی و سه‌ركردایه‌تی یه‌كێتیی نیشتمانیی كوردستان ئاماده‌یبوون، بیروڕا ئاڵوگۆر كرا ده‌رباره‌ی دوایین په‌ره‌سه‌ندنه‌كانی كوردستان و ناوچه‌كه‌.
له‌و چوارچێوه‌یه‌دا سه‌رۆك مام جه‌لال روونیكرده‌وه‌، كه‌ ئه‌م سه‌رده‌مه‌ سه‌رده‌می خه‌باتی په‌رله‌مانی و سیاسیی و راگه‌یاندن و چاره‌سه‌ركردنی كێشه‌ و گیروگرفته‌كانه‌ به‌ رێگای دیالۆگی شارستانییانه‌ی دوور له‌ توندوتیژی، كه‌ تیایدا گه‌له‌كه‌مان ده‌توانێ كه‌ڵكی زۆر له‌و هه‌له‌ وه‌رگرێ و هه‌وڵی به‌ده‌ستهێنانی مافه‌ ره‌واكانی خۆی بدات.
لای خۆشیه‌وه‌ له‌یلا زانا رۆڵی گه‌وره‌ی سه‌رۆك مام جه‌لال-ی به‌رز نرخاند له‌ سه‌ر ئاستی عیراقی و كوردستانییشدا كه‌ رۆڵی ئاشته‌وایی و چاره‌سه‌ركردنی كێشه‌كان و پێكهێنانه‌وه‌ی لایه‌نه‌كانه‌ له‌ پێناو دابینكردنی كه‌شوهه‌وای ئاشتی و له‌یه‌كترتێگه‌یشتن و گه‌شه‌پێدانی
لایه‌نه‌كانی ژیان و هێنانه‌ئارای پێكه‌وژیانێكی شارستانییانه‌ی پر خۆشه‌ویستی و لێبوورده‌یی و برایه‌تی.
-----------------------------

ھیچ گەریلایەکمان لەلایەن ئێران بەدیل نەگیراوە :PJAK

ember 2011 kl. 16:14
ئاژانسی ھەواڵی قەندیل - ١٠ی ئەیلولی ٢٠١١
وته‌بێژی پارتی ژیانی ئازادی كوردستان پژاك هه‌واڵی به‌دیلگرتنی 9 گه‌ریلای پژاكی له‌لایه‌ن سوپای پاسدارانی ئێرانه‌وه‌ ره‌تده‌كاته‌وه‌و ده‌ڵێت ئه‌و هه‌واڵه‌ی سوپای ئێران بۆ چه‌واشه‌كارییه‌‌و دووره‌ له‌راستیه‌وه‌.
شێرزاد كه‌مانگه‌ر وته‌بێژی پارتی ژیانی ئازادی كوردستان (پژاك) رايگه‌یاند: هه‌واڵی ده‌ستگیركردنی 9 گه‌ریلای پژاك له‌لایه‌ن سوپای پاسدارانى ئێرانه‌وه‌ دوره‌ له‌راستیه‌وه‌و بۆ چه‌واشه‌كارییه‌.
وتیشی پژاك ئه‌نجامی شه‌ڕه‌كانی چه‌ند رۆژی رابردووی بۆ رای گشتی راگه‌یانده‌وه‌و ئه‌و هه‌واڵه‌ی ئێران له‌ دوای ئه‌و ئاگره‌به‌سته‌ دێت كه‌ پژاك تاك لایه‌نه‌ رایگه‌یاندوه‌، ئه‌و هه‌وڵانه‌ش بۆ ئه‌وه‌یه‌ ئێران چه‌واشه‌كاری بكات.
ئه‌م لێدوانه‌ی وته‌بێژی پژاك له‌كاتێكدایه‌ كه‌ئه‌مڕۆ ناسر شه‌عبانی كه‌ یه‌كێكه‌ له‌ به‌رپرسانی سوپای پاسدارانی ئێران له‌لێدوانێكیدا به‌ ئاژانسی هه‌واڵی فارسنیوز-ی ره‌سمی ئێرانی رایگه‌یانده‌وه‌ له‌ئه‌نجامی شه‌ری نێوان سوپای پاسداران‌و گه‌ریلاكانی پژاك له‌باكوری رۆژئاوای ئێران 9 گه‌ریلای پژاك به‌دیلگیراون‌و دوانیشان له‌سه‌ركرده‌كانی پژاكن.
دووشه‌ممه ی رابردوو پارتی ژیانی ئازادی كورستان (پژاك)، ئاگر به‌ستی تاك لایه‌نه‌ی راگه‌یاند
///////////////////////////////////////////////

ناسنامەی ٤ چەکداری سوپای تورکیا، کە لەلایەن گەریلاکانی (ھەپەگە) ڕفێندارن، ئاشکرابوو

ber 2011 kl. 18:03
ئاژانسی ھەواڵی قەندیل - ٩ی ئەیلولی ٢٠١١
پاش ئەوەی ڕاگەیەندرا کە چەند کەسێک لەلایەن گەریلاکانی پەکەکە لە ناوچەی (ئەلکێی)ی شرناخ، لە باکوری کوردستان ڕفێندراون، ناسنامەی ٤ لەو کەسانە ئاشکرابوو کە چەکداری سوپای تورکیان و لەکاتی گەڕانەوەیان لەناوچەی شرناخ لەلایەن گەریلاکانی ھەپەگە دەستگیرکراون و پاشان ڕفێندراون.
لە دوای ئەو چالاکیەی گەریلاکان، سوپای تورکیا دەستی کرد بە ئۆپەراسیۆنێکی بەرفراوان و تاکو ئێستاش بەردەوامە.
ناسنامەی ڕفێندراوەکانبەم شێوەیەیە:
١. ماھموت یالچن
٢. مەھمەت ئالی کاھرامان
٣. ساففەت تیمور
٤. نەسیم تمور

///////////////////////////

تورکیا و ئێران، ھێرش دەکەنەوە سەر باشوری کوردستان

2011 kl. 15:41
ئاژانسی ھەواڵی قەندیل - ١٠ی ئەیلولی ٢٠١١
دەوڵەتی تورکیا، بەشیوەیەکی بەرفراوان خۆی بۆ هێرشکردنە سەر باشووری کوردستان ئامادە دەکات.
دوابەدوای سەردانی سەر فەرمانداری گشتی ئەرتەشی تورک، نەجدەت ئۆزەل بۆ هەرێمە سنوورییەکان، ئەرتەشی تورک گوڕی دا بە گواستنەوەی هێزی زیاتر بۆ شرنەخ و جۆلەمێرگ.
لە لایەکی‌تر، ڕژیمی ئێرانیش هێز و تەقەمەنی زیاتر دەگوازیتەوە هەریمەکانی دۆڵە کۆکێ، دۆڵە توێ و دەشتی وەزنێ.
لە رۆژانی ڕابردوودا سەرفەرمانداری ئەرتەشی تورک نەجدەت ئۆزەل هاوشانی دەیان فەرماندەی سەربازی، لە چوارچێوەی ئامادەکاری بۆ ئەنجامدانی هێرشێکی بەرفروان بۆسەر باشووری کوردستان سەردانی شارەکانی مەلەتی، ئامەد، باتمان، سێرت و جۆلەمێرگی کرد.
ئەو شاندە کە سەرقاڵی ئامادەکاری شەڕە، لەگەڵ کاربەدەستانی ئاکەپە لەهەرێمەکە کۆبۆوە.
هەرچەندە هەندێ لایەنی نیزیک لە ئاکەپە ئەو سەردانە ئاسایی ناودێر دەکەن، بەڵام گواستنەوەی هێزی زیاتری سەربازی بەرەو سنوری باشووری کوردستان ئاشکرای دەکات کە دەوڵەتی تورک خۆی بۆ هێرشێکی بەربڵاو ئامادە دەکات.
لە زۆربەی شارەکانی ڕۆژئاوای تورکیاوە بەڕیگەی شەمەندەفەر چەک و تەقەمەنی دەگوازنەوە شرناخ و جۆلەمێرگ.
بانگەشە دەکرێت کە ئەرتەشی تورک لە مانگەکانی ئۆکتوبەر و نۆڤەمبردا دەستبە جموجۆڵەکانیان دەکەن بۆ دەرەوەی سنور.
شانبەشانی ئەو جموجۆڵە سەربازیانە، ترافیکی دیپلۆماسیش بەردەوامە.
لەو چوارچیوەیەدا ڕاوێژکاری وەزارەتی دەرەوەی تورکیا، فەرەیدون 'سنرلی ئۆغلوو' دەچێتە بەغداد و هەولێر.
هەروەها بریارە جێگیری سەرۆکی پارتی دێموکراتی کوردستان، نێچیروان بارزانی لە ڕۆژانی داهاتوودا لەگەڵ وەزیری ناوخۆی هەرێم کەریم سنجاری بچێتە تورکیا.
لە لایەکی تر، جموجۆڵی هێزەکانی ڕژیمی ئیران لە ڕۆژهەڵاتی کوردستان درێژەی هەیە.
سەرەڕای ئاگربەستی پارتی ژیانی ئازادی کوردستان (پژاک)، ڕژیم لە چەند رۆژی ڕابردوودا هەزاران سەربازی بەرەو هەرێمە سنورییەکان گواستۆتەوە.
بە گوێرەی ئەو زانیاریانەی لە هەرێمەکەوە گەیشتوون، سوپای پاسداران هێزی زیاتری ڕەوانەی دۆڵە کۆکێ، دۆڵە ئایشێ، دەشتی وەزنێ و کێلەشین کردووە.
//////////////////////////
ئاژانسی ھەواڵی قەندیل، وێنەی سەربازگەکانی سوپای تورکیا لە ھەرێمی کوردستان، بڵاودەکاتەوە
بە گۆیرەی ئەو زانیاریانەی وا بە دەستی ئاژانسی هەوالی قەندیل گیشتوە سربازانی تۆرک لە شاری هەولیر دا دەسۆرینەوە و بە ئاسانی هاو وەلاتیانی باکوری کوردستان ئازار دەدەن


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر