Ads 468x60px

سازمان شورای اتحاد ملی کرمانشاه ایلام و لرستان

۱۳۹۲ دی ۶, جمعه

آمریکا حمله به اردوگاه مجاهدین خلق در عراق را به شدت محکوم کرد




آمریکا حمله به اردوگاه مجاهدین خلق در عراق را به شدت محکوم کرد

وزارت خارجه آمریکا شامگاه پنجشنبه 26-12-2013 طی بیانیه ای حمله موشکی به اردوگاه لیبرتی که سازمان مجاهدین خلق در آن مستقر هستند را به شدت محکوم کرد.در حمله موشکی روز گذشته که توسط “جیش المختار” گروه مورد حمایت تسلیحاتی و مالی ایران انجام گرفت، سه عضو از مجاهدین کشته و بیش از 20 نفر زخمی شدند.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا از دولت عراق خواسته شده که به تعهدات خود در حمایت از اردوگاه لیبرتی پایبند باشد.همچنین امریکا از حکومت عراق خواسته است که مرتکبین “جنایت” حمله موشکی را بازداشت و به سزای اعمالشان برساند.
شاهین قبادی، سخنگوی این سازمان در پاریس گفت:” در جریان حملات موشکی به اردوگاه لیبرتی سه تن از اعضای مجاهدین خلق کشته شدند”.
گفتنی است که در اول سپتامبر سال جاری نیز افراد مسلحی با بکارگیری کامیونهای ارتش عراق به اردوگاه اشرف، شبانه حمله کرده و بیش از 50 نفر از اعضای مجاهدین را به قتل رساندند.
مجاهدین خلق حکومت نوری مالکی و جمهوری اسلامی را مسئول این حمله و قتل اعضای خود دانست.
بر اساس توافق بین سازمان ملل و دولت عراق بیش از سه هزار نفر از ساکنان اردوگاه اشرف به اردوگاه لیبرتی منتقل شده‌اند
با خروج نیروهای آمریکایی از عراق، مسئولیت امنیت این اردوگاه به دولت عراق سپرده شد.
دولت عراق که رابطه ای بسیار نزدیک با ایران دارد بارها خواستار خروج آنان از عراق شده است.
براساس توافق بین سازمان ملل و دولت عراق در دسامبر سال 2011، بیش از سه هزار تن از ساکنان اردوگاه “اشرف” به محل دیگری موسوم به اردوگاه لیبرتی منتقل شدند و در حال حاضر، کمیساریای آوارگان سازمان ملل به وضعیت پناهندگی آنان رسیدگی می‌کند.
واثق بطاط، فرمانده گروه “ارتش مختار”، به رویترز گفته است که گروه او، با راکت‌های کاتیوشا و خمپاره به اردوگاه لیبرتی حمله کرده‌اند.
بطاط که گفته می شود با هماهنگی کامل ایران در عراق فعالیت می کند، طی تماسی با خبرگزاری رویترز سازمان مجاهدین خلق را به ارتباط با سیاستمداران سنی و شیعه مخالف دولت عراق متهم کرده است.
گروه واثق البطاط پیش‌تر نیز مسئولیت حملاتی به اردوگاه لیبرتی را بر عهده گرفته بود.
سازمان مجاهدین خلق ایران، در سال 1342 تاسیس شد و با رژیم سلطنتی شاه مبارزه مسلحانه را شروع کرد. این سازمان  در کنار سازمانهای دیگر در سرنگونی نظام سلطنتی در ایران نقش مهمی را ایفا کرد.
پس از پیروزی انقلاب به علت اختلاف فکری و ایدئولوژیکی با رهبران مذهبی جمهوری اسلامی ایران بویژه در باره قانون اساسی و اصل ولایت فقیه، توسط حکومت ایران به شدت سرکوب و هزاران تن از اعضایش اعدام شدند.
این سازمان سپس به عملیات مسلحانه علیه حکومت جمهوری اسلامی دست ‌زد و پس از مدتی رهبری آن با تاسیس پایگاه اشرف در عراق نیروهای خود را برای جنگ با جمهوری اسلامی فراخواند.
پس از حمله ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا به عراق در سال 2003 میلادی و سقوط حکومت عراق آمریکا  اعضای سازمان مجاهدین خلق را خلع سلاح کرده و حفظ امنیت ساکنان اردوگاه اشرف را برعهده خود گرفتند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر