Ads 468x60px

سازمان شورای اتحاد ملی کرمانشاه ایلام و لرستان

۱۳۹۱ مرداد ۱۸, چهارشنبه

بازداشت دو شهروند کرد اهل یارسان و تجمع اعتراضی


 بازداشت دو شهروند کرد اهل یارسان و تجمع اعتراضی

آژانس کُردپا: نیروهای حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران دو شهروند کُرد پیرو "آیین یارسان" را در شهرستان دالاهو بازداشت و یکی تن دیگر را نیز مصدوم کردند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، مأموران اطلاعاتی سپاه و نیروی انتظامی پاسگاه "دوشمیان" از توابع بخش گهواره، روز پانزدهم مردادماه با مراجعه به روستای "داره‌رش محمدسلطان" دو شهروند ساکن این روستا به نام‌های "کیوان مُرادی" و "مسعود کاویانی‌فر" را بازداشت و باخود بردند.
نهادهای امنیتی حکومت اسلامی ایران جهت بازداشت شهروندان اهل یاری، از 5 خودروی حامل 30 مأمور نظامی استفاده کرده بودند.



همچنین گزارش ارسالی خبرنگار کُردپا حاکی از آن است که نیروهای امنیتی-نظامی حکومت اسلامی فاقد هرگونه مجوز قانونی بوده و در هنگام دستگیری دو شهروند پیرو یارسان از گاز اشک‌آور بر علیه زنان و کودکان استفاده کردند که در نتیجه یکی از زنان روستای "داره‌رش" به نام "جلیله نجفی" بر اثرمصمومیت ناشی از گاز اشک‌آور مصدوم گردید.
به گفته‌ی شاهدان عینی، مأموران حکومتی چندین منزل مسکونی شهروندان را مورد تفتیش قرار دادند اما درباره‌ی علل چنین اقدامی هیچ توضیحی نداده‌اند.
تا لحظه‌ی انتشار این گزارش از علل دستگیری آنان خبر دقیقی در دسترس نمی‌باشد.
در ادامه‌ی گزارش خبرنگار آژانس خبررسانی کُردپا آمده است: روز گذشته 120 تن از ساکنین روستای داره‌رش محمدسلطان در مقابل فرمانداری شهرستان دالاهو "کرند غرب" به نشانه‌ی اعتراض به دستگیری دو شهروند یارسان و همچنین اذیت و آزار روستاییان تجمعی 5 ساعته برپا نمودند.
زبان ساکنین شهرستان دالاهو در استان کرمانشاه کُردی و پیرو آیین یارسان می‌باشند.
بنابه مرکز آمار آژانس خبررسانی کُردپا، از ابتدای فصل تابستان تاکنون 71 شهروند کُرد بدست نیروهای امنیتی-انتظامی حکومت اسلامی ایران بازداشت شده‌اند.
عمده‌ی دستگیری‌ها و اتهامات وارده به آنها در مناطق کُردستان ایران به بهانه‌ی فعالیت فرهنگی، مدنی و حقوق‌بشر می‌باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر