Ads 468x60px

سازمان شورای اتحاد ملی کرمانشاه ایلام و لرستان

۱۳۹۱ مرداد ۲۹, یکشنبه

گواستنەوە لە تاکی جاشەوە بۆ میدیای جاش ئیتلاعاتی ئیران دەستی گرتوە بە سەر میدیاکانی بە ناو سەربەخۆیی هەرێمی کوردستان وەک لڤین پرەس و رۆداو نەت



گواستنەوە  لە تاکی جاشەوە بۆ میدیای جاش ئیتلاعاتی ئیران  دەستی گرتوە بە سەر میدیاکانی بە ناو 
سەربەخۆیی هەرێمی کوردستان وەک لڤین پرەس و رۆداو نەت 
میدیاکانی هەرێمی کوردستان لە ژیر کاریگەری رەژیمی وەلایەتی فەقەیدا.

ئەلبەتە لە ناوچيی سەۆزدا ئەم چەتە زۆر باوە کە زۆربی هەرەزۆری رۆژنامەوانانی ناوچەی سلیمانی یان ژیردەستی یەکێتی لە ژیر کاریگەری ئیتلاعاتی ئیراندان. جا ئیتلاعاتی ئیران خەریکە برۆناوچەکانی دیکە یش پرە دەستینیت کەم کەم خەریکە دەست بە سەری هەموو میدیاکانی هەرێمدا دەگرێت بە شیۆەیەکی سیستماتیکی.



ئایا میدیاکانی هەرێمی کوردستان کەوتنەتە ژیر دەستی ئیتلاعاتی ئیران؟ 
ئیتلاعاتی ئیران خەریکە بە شیۆەیەکی سیستماتیکی دەست بە سەر میدیاکانی هەرێمی کوردستاندا دەگرێت و هەر لە ئەم باریەوە خەریکە کەسانیکی نیزیک بە خۆیی یان زمانیک لە ئیراندا ژیانیان بە سەر بردوە لە ناو میدیاکاندا دادەمەرزینیت و ئیتلاعاتی ئیران بە باشی دەیان ناسێت لە ناو کانالە راگەیاندەنەکانی هەرێمی کوردستاندا بە شیۆەیەکی راستەوخۆ دادەمەرزینیت کە هەر هەموویان دەست پەروەردی رەژیمی ئیرانن یان زۆربی هەرە زۆری ژیانیان لە ئیران بە سەر بردوە و بە باشی زمانی فارەسی دەزانن وهەر کاتیک چەتیک کە دەژ بە ئیران بێت ئەوا ئەم جاشانە وەریدەگیرنە سەر 

زمانی فارەسی جا تەسلیمی کاربەدەستانی رەژیمی ئیرانی دەکەنەوە.

جا کیشەکە لە ئیردایە کە زۆربی ئەوانە یان کچی مەلا فلانن یان کۆری مەلا فلان زۆربیان مەلازادەن یان شیخ زادە بۆۆیە گۆمانی ئەویان لە سەرە کە سەر بە دەزگا ئەمنیەکانی رەژیمی ئیران بن.
بە گۆیری ئەو هەولانی وا رۆژانە دەیبیستین یان بە دەستمان دەگات لڤینپرەس رۆداو نەت ئیستا مۆچی تابەتیان هیە لە لایەن سەدا و سیمای رەژیمی ئیرانەوە ئیمە لە سەر ئەم قەزیە دەبێت بەدواداچۆۆنەوە بکین بەلام بە وەتی دۆستانمان لە هەرێمی کوردستان ئەحمەد میرە یەکیکە لە راسپیردراوەکانی ئیتلاعاتی ئیران لە هەرێمی کوردستان کە مۆچی مانگانی هیە لە لایەن رەژیمی ئیرانەوە.
بۆ نەمۆنە مانگی رابەردۆ رۆداونەت لڤین پرەس بە هاوکاری ئیتلاعاتی ئیران ئیمیەلیکیان بە ناوی کاک سامۆئیل کرماشانی درۆست کردبۆۆ جا دەستیان بە لیدوانی نادرۆست ناراست بە ناوی کاک سامۆئیل ناردبۆۆ بۆ رۆژنامەکانی دیکە دیارە ئەو کەسانە جاشو خۆفرۆشن ئەگر خۆفرۆش نەدەبۆۆن دەستیان بە ئەو کارە ناشیرینە نەدەدا کە ئابرۆی خۆیانیان بردۆە مرەن و نەمان بۆ جاشو خۆفرۆش
//////////////////////


دەڵێن بە بۆمبی تەمومژاوی لە شڕناغ وە گریلا ئەدەن.
‌ترسی ئەوەم هەیە کە تورکیە چەکی شیمیایی وە لاپاڵم بە کاری بێنێت؟
‌دیارە داگیرکەران ئەو شێوە چەکەیان بە کار هێناوە، لە کاتێکدا فشاریان بۆ هاتوە، بەڵام ئەگەر شتی وا دوبارە بێتەوە بە زویی دەبێ لە میدیاکاندا بڵاو بێتەوە وە خۆپێشاندانی سەرتاسەری پکەین.
/‌////////////////


بازداشت یک جوان اهل اشنویه توسط نیروهای اطلاعات

آژانس کُردپا: چند روز پیش و در حالی که از سوی فرمانداری اشنویه جهت استخدام با یک جوان کُرد تماس گرفته شده بود، در هنگام مراجعه وی به این نهاد حکومتی، توسط نیروهای اطلاعات بازداشت شد.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا: چند روز پیش فرمانداری اشنویه جهت استخدام، با یک جوان کُرد به نام سعدون بادامیان تماس برقرار کرده که به این فرمانداری مراجعه نماید، اما در حالی که این شهروند کُرد به قصد مراجعه به فرمانداری به آنجا مراجعه می‌کند، در مقابل درب فرمانداری توسط نیروهای لباس شخصی اداره‌ی اطلاعات اشنویه بازداشت می‌گردد.
افراد نزدیکی به این خانواده پس از تایید این خبر که سعدون بادامیان با تماس فرمانداری اشنویه به آنجا مراجعه کرده گفته‌اند: خانواده‌ی این جوان کُرد تا کنون از دلیل بازداشت و محل نگهداری فرزند خود اطلاعی در دست ندارند.
مأموران امنیتی دو روز پس از بازداشت سعدون، به منزل پدری این جوان کُرد در روستای "گنده ویله"از توابع اشنویه رفته و بسیاری از وسایل شخصی وی همچون کامپیوتر و کتاب را با خود برده‌اند.


////////////////


توزیع ٤ میلیون ماسک در اسرائیل برای پیشگیری خطرات جنگ با ایران
رادیو فرانسه : روزنامه های امروز فرانسه از آمادگی اسرائیل برای مقابله با ضدحمله‌های ایران در جنگ احتمالی این دو کشور خبر می‌دهند. فیگارو از توزیع ماسک ضد گازهای شیمیایی در میان اسرائیلی ها نوشته و لیبراسیون هم تعداد این ماسک ها را ٤ میلیون ذکر کرده است.

تیتر یک صفحه اول روزنامه فیگارو به جنگ احتمالی علیه ایران اختصاص دارد. فیگارو تیتر


 زده که اسرائیل خود را برای جنگ با ایران آماده می کند.
این روزنامه اظهارات چند روز پیش وزیر دفاع غیرعامل اسرائیل را نقل کرده که گفته بود درگیری نظامی با ایران در چند جبهه خواهد بود و سی روز به طول خواهد کشید.

فیگارو، در ابتدای گزارش خود با بیان اینکه مردم اسرائیل برای اقامات تلافی جویانه ایران در صورت حمله نظامی اسرائیل آماده می شوند، نوشته که اسرائیلی ها به سوی مراکز پخش ماسک های ضد گاز شیمیایی هجوم آورده اند.

فیگارو همچنین با چاپ عکسی از این مراکز پخش؛ یک کارمند این مراکز را نشان می دهد که مشغول یاد دادن چگونگی استفاده از این ماسک ها به یک زن اسرائیلی است.

به نوشته این روزنامه، اسرائیلی‌ها به این باور رسیده‌اند که ممکن است صدها موشک کشورشان را ویران کند.

این روزنامه ادامه می دهد که با این حال در بیت المقدس دیدگاه نظامی مورد توافق همه نیست. شیمون پرز- رییس جمهوری اسرائیل، پنج شنبه شب، بدون اینکه به آمریکایی‌ها اشاره کند، علیه حمله نظامی سخن گفت و این اظهارات در مخالفت با دیدگاه بنیامین نتانیاهو- رییس دولت این کشور، است.

شیمون پرز گفته بود که تصمیم حمله نظامی علیه ایران باید به شیوه‌ای قانونی و از سوی هیأت وزیران یا شورای امنیت اتخاذ شود.

فیگارو همچنین به سخنان دیروز محمود احمدی نژاد رییس جمهوری ایران در مراسم روز قدس در تهران اشاره می کند و می نویسد که احمدی نژاد نیز هیچ تلاشی برای مطمئن ساختن اسرائیلی ها انجام نداده است.

فیگارو این بخش از سخنان احمدی نژاد را نقل کرده که در آن رییس جمهوری ایران، اسرائیل را «غده سرطانی» خوانده است.

فیگارو تأکید می کند که این اظهارات احمدی نژاد از سوی دولت فرانسه شدیداً محکوم و افراطی و غیرقابل قبول دانسته شد.

«تهدیدی که باید جدی گرفته شود»؛ این عنوان سرمقاله فیگارو است که به موضوع حمله احتمالی علیه ایران اختصاص دارد.

این روزنامه همچنین در سرمقاله امروز خود نیز ابعاد مختلف احتمال حمله نظامی اسرائیل به ایران را بررسی کرده و در نهایت نوشته که رهبران اسرائیلی مسئولیت سنگینی در زمینه تضمین آینده این کشور دارند. آمریکا و دیگر متحدان این کشور باید تمام توان خود را انجام دهند و از هرگونه احساس خطر غیرضروری اجتناب کنند.


////////////////



کمک مالکی به حکومت ایران برای دور زدن تحریم‌ها

رادیو آلمان: روزنامه "نیویورک تایمز" در گزارشی مدعی شد مقامات رسمی عراقی که به نوری المالکی نخست‌وزیر این کشور نزدیک‌اند، با کمک شبکه‌ای متشکل از موسسات مالی و نفتی، رژیم ایران را در دور زدن تحریم‌ها یاری می‌کنند.

این روزنامه در گزارش خود تصریح می‌کند که این کمک‌ها با استفاده از انجام عملیات قاچاق نفت برای تامین منابع ارزی صورت می‌گیرد.
حکومت ایران به علت عدم همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی و ادامه فعالیت‌های هسته‌ای خود که گمان می‌رود اهداف نظامی را دنبال می‌کند، تحت تحریم‌های گسترده بین‌المللی قرار دارد.
این تحریم‌ها که در چند ماه اخیر صنعت نفت و سیستم بانکی این کشور را نشانه رفته، اقتصاد ایران را به شدت متاثر کرده است. به نحوی که برآورد می‌شود درآمدهای ارزی حکومت ایران کاهش قابل توجه و تاثیرگذاری داشته است.
نیویورک تایمز تصریح می‌کند که باراک اوباما رییس جمهور ایالات متحده آمریکا ماه گذشته میلادی از این موضوع مطلع شده، درست در‌‌همان زمان از سوی وی دستور توقف معاملات میان سیستم بانکی آمریکا و یک بانک کوچک عراقی با نام "بانک اسلامی ایلاف" صادر شده است.
این بانک معاملاتی به ارزش میلیون‌ها دلار را از طرف بانک‌های ایرانی انجام داده است. این فعالیت‌ تحریم‌های وضع شده از سوی ایالت متحده آمریکا علیه برنامه هسته‌ای ایران را نقض کرده‌اند.
خرید دلار آمریکا توسط دینار عراقی
کار‌شناسان بانکی به نیویورک تامیز گفته‌اند که "بانک اسلامی ایلاف" در معاملات روزانه بانک مرکزی عراق حضور داشته که به واسطه آن مقادیر متنابهی دینار عراق را به دلار تبدیل کرده است. ظاهرا این دلارها به ایران منتقل شده‌اند. از طریق این معاملات ایران دلار مورد نیاز خود برای واردات را تامین می‌کند.
منابع خبری در دولت باراک اوباما و نیز برخی از مقامات سابق و کنونی عراق و کار‌شناسان بانکی و نفتی این کشور به این روزنامه گفته‌اند که واشنگتن بارها در مورد روابط مالی و لجستیکی میان بغداد و تهران به مقامات عراقی ابراز نارضایتی کرده است.
در تازه‌ترین مورد، زمانی که باراک اوباما متوجه شد که دولت عراق به هواپیماهای متعلق به حکومت ایران اجازه می‌دهد از فضای این کشور برای انتقال کمک به دولت سوریه استفاده کنند، به دولت نوری المالکی هشداد داد.
نیویورک تایمز می‌افزاید که به نظر می‌رسد سازمان‌های ایرانی توانسته‌اند از طریق واسطه‌ها، کنترل چهار بانک تجاری عراقی را به دست بگیرند. این امکان به ایران فرصت می‌دهد تا به شکل مستقیم به سیستم مالی بین‌المللی دسترسی پیدا کند و تحریم‌ها را دور بزند.

واهمه از بی ثباتی اقتصادی در عراق
عجین شدن فعالیت مالی غیرقانونی ایران در عراق با سیاست داخلی این کشور بر مشکلات افزوده است. شاید به همین علت دولت عراق نتواند به راحتی این فعالیت‌ها را متوقف کند. حکومت عراق شاهد اختلاف و دشمنی جناح‌های مختلف قومی و مذهبی است.
با این حال یک عضو مجلس نمایندگان عراق به نیویورک تایمز گفت، "ما قصد داریم از بانک مرکزی و دیگر موسسات مالی درگیر در این ماجرا توضیح بخواهیم". وی می‌افزاید که نگران است انتقال ارز از عراق به ایران ثبات اقتصادی این کشور را تضعیف کند و موجب خالی شدن ذخائر ارزی عراق شود.

با این وجود ایران به شدت نیازمند تامین منابع ارزی مورد نیاز خود است. منابعی که با وجود تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل و برخی تحریم‌های در نظر گرفته شده از سوی ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا و دیگر کشورهای همسو، بازار ارز ایران را آشفته و متلاطم کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر