Ads 468x60px

سازمان شورای اتحاد ملی کرمانشاه ایلام و لرستان

۱۳۹۰ آذر ۱۸, جمعه

فشارهای رژیم را بر خانواده ی خبرنگاران ونویسندگان محکوم می کنیم.


فشارهای رژیم را بر خانواده ی خبرنگاران ونویسندگان محکوم می کنیم.
پناهندەگی
پس از انتخابات غیراستاندارد وناسالم 2009 در ایران جو بسیار وحشتناکی برای فعالین مطبوعاتی وخبرنگاران ایجاد شده است.وزارت اطلاعات ایران به صورت پیوسته در تلاش است تا خبرگزاریهای مخالف رژیم را که مدام علیه رژیم مطالب تکان دهنده را منتشر می کنند را کنترل نموده وافرادی را که با اینگونه منابع در ارتباط هستند را شناسایی نموده وخانواده ی آنها را

تحت فشار قرار دهد.مطابق به آخرین اخبار رسیده وبنا به آنچه که خبرگزاری هرانا بدان اعتراف نموده بودوکانال تلویزیونی (کردکانال)و موکریان نیوز بدان اشاره کرد دکتر بهمن توتونچی یکی از قلم به دستان کرد به خاطر نوشتن یک مطلب در رابطه با شخصی به نام (عرفان قانعی فرد) در یک منبع خبری مخالف رژیم (رادیو وب سایت کوردانه) از سوی گماشته های رژیم مورد تهدید قرار می گیرد و به عناوین مختلف وی را مورد بازجویی قرار می دهند وخانواده وبستگان توتونچی از این شرایط اسفبار وجو خفقان ابراز نگرانی نمودند.به همین جهت جمعی از همکاران سایت جنبش دموکراتیک یارسان در ترکیه یک مصاحبه ی فوری واختصاصی را با خانم (د.مریم محمدی) یکی از اعضای کمیته ی مرکزی گزارشگران پناهجو در ترکیه انجام داده اند تا طی این گفتوگو دلایل فشار رژیم بر خانواده ر دکتر توتونچی به بحث گذاشته شود.
گفتوگو از :جمعی از همکاران سایت یارسان در ترکیه:
دکتر گرشاسپ
دکتر محمد محمدی
ریحانه زرگر
سایت یارسان : 

همانگونه که مستحضر هستید اخیرا دکتر بهمن توتونچی از قلم به دستان کرد شهر سنندج به خاطر نوشتن یک مطلب در باره ی قانعی فرد در منبع خبری (رادیو وب سایت کوردانه) در یکی از کافی نت های شهر سنندج مورد تهدید قرار می گیرد و از وی می خواهند تا برای بازجویی شدن خود را به وزارت اطلاعات -اگر اشتباه نکرده باشیم- معرفی کند. شما وضعیت اسفبار ایشان وخانواده ی محترمشان را چگونه می بینید؟
د.مریم محمدی :
اگر اجازه دهید می خواهم کمی درباره ی خود توتونچی برایتان بگویم.
تا جایی که من وی را می شناسم ایشان در شهر سنندج در کتابخانه ی عمومی شهر سنندج کنار سینما بهمن این شهر مشغول به کار بود واولین باری که من با دکتر نشستس داشتم تقریبا 12 سال گذشته بود ودر انتخابات (عادل غریبی) یکی از کاندیداهای کرد بود که معلم هستند.من با دکتر مشغول حرف زدن بودم ودیدگاههای خاص خود را داشتند.ایشان به دلیل آنکه در کتابخانه مشغول به خدمت بودند به طبع آن بیشتر با کتاب وقلم سروکار داشتند وبدون تردید باید دست به قلم نسبتا خوبی داشته باشند. ایشان از هواداران آقای عادل غریبی بودو تلاش می کرد در آن انتخابات برای موفق شدن آقای غریبی تلاش نماید.به هر جهت نقطه نظرات ویژه ی خود را داشتند. اما دقیقا پس از انتخابات 2009 به گونه ای یک دستگاه درو کردن توسط خامنه یی کار گذاشته شده است و هر کسی به گونه یی تلاش می کند مطلبی را بنویسد که با خط مش رهبر ورژیم فاشیست آخوندی در تناقض باشد به گونه یی وی را درو می کنند.من بر این گمان هستم آنچه که موجب فشار بر آقای توتونچی وخانواده اش شده است صرفا نوشتن یک مطلب در کوردانه نیست.مطلبی که ایشان در رابطه با قانعی فرد در رادیو وب سایت کوردانه نوشته بودصرفا خطر بزرگی برای رژیم محسوب نمی شود. از دیدگاه من وزارت اطلاعات رژیم آخوندی همواره احتمالات بعدی را هم در نظر می گیرد. ارتباط آقای بهمن توتونچی با یک رادیو وب سایت بسیار فعال ومخالف رژیم فاشیست آخوندی جرم بسیار یزرگتر از خود مطلب ایشان است. رژیم به این مساله فکر می کند که این آقا چه اطلاعاتی را از رژیم به این منبع خبری داده است یا در آینده خواهد داد. آقای بهمن توتونچی چه ارتباطات دیگری با مدیر رادیو وب سایت کوردانه (محمد رضا اسکندری ) می تواند داشته باشد که می تواند در آینده برای دولت فاشیست ایران مشکل ساز باشد و در طی روزها وماههای آینده چه مطالب دیگری از سوی توتونچی در رابطه با دیگر افرادی که در این کشور به گونه یی مبهم هستند در این منبع خبری انتشار می یابد ودر نهایت این فرد در ایران می تواند به عنوان یک منبع خبری رادیو وب سایت کوردانه کار کند وآنچه را که خبرنگاران رسمی این رادیو نمی توانند به دلیل جو خفقان ایران در اختیار مدیر سایت قرار دهند دکتر توتونچی پس از این می تواند به عنوان یک پل ارتباطی عمل کند. به بیان دیگر بسیاری از دکترها واساتید دانشگاه در همین شهر (سنندج) مدارک واسنادی در اختیار دارند که نمی دانند به کدام منبع خبری بدهند وبه چه کسی اعتماد کنند. اما زین پس دکتر توتونچی می تواند علاوه بر مدارک خود مدارکی که از دیگر قلم به دستان کردستان به دست وی می رسد را در رادیو وب سایت کوردانه منتشر کند. ببینید اصولا دستگاه اطلاعات رژیم که یک سیستم بسیار مخوف وپیش بینی نشده است تمامی احتمالات را در نظر می گیرد وپس از آن اقدام می کند. من مطمئن هستم که رژیم سرکوبگر جمهوری اسلامی ایران در آینده ای نزدیک هم برنامه های دیگری را برای ایشان وخانوده ی ایشان در نظر دارد که بهترین راه به نظر من فرار کردن از ایران است. چون هیچ تضمینی وجود ندارد تا چند ساعت آینده چه سرنوشتی در انتظار ایشان وخانواده ی ایشان است.
سایت یارسان:
بسیاری از  افراد بی ادبانه ابراز نمودند که این مساله صحت ندارد و توتونچی برای خودش بازار گرمی می کند و رژیم هم هرگز به خاطر یک مطلب فور یک نفر را تحت فشار قرار نمی دهد.دیدگاه شما در این رابطه چیست؟
د.مریم محمدی
تا جایی که من می دانم رژیم فاشیست جمهوری اسلامی ایران به شدت تک تک منابع خبری مخالف رژیم را زیر نظر دارد. سایت کوردانه یکی از سایتهای مخالف رژیم است ومدیر آن آقای محمد رضا اسکندری یکی از فعالین حقوق بشر است وحدود 15 سال است که در بخش پناهندگی فعالیت می کندکه اینجانب دور تانزدیک فعالیتهای ایشان را دنبال می کنم ویکی دو مرتبه هم در کشور هلند افتخار آشنایی با ایشان را داشته ام.بدون شک نوشتن یک کامنت بسیار ساده هم از سوی رژیم مورد پی گیری قرار می گیرد. همانگونه که مستحضر هستید اخیرا خبرگزاری (پارس دیلی نیوز) که از خبرگزاری فوق العاده فعال وافشاگر است توسط ارتش سایبری حزب الله هک شد. رژیم برنامه های خود را برای تک تک خبرگزاریها مانند خبرگزاری آذربایجان و ... دنبال می کند وبه طبع آن افرادی که با این منابع در ارتباط هستند را شناسایی می کند وتحت فشار قرار می دهد.البته در رابطه با بهمن توتونچی که  این مطلب را در باره ی قانعی فرد در رادیو وب سایت کوردانه نوشته بود خبرگزاری هرانا هم صحت این مساله را تاکیید کرد که بهمن توتونچی وخانواده اش مورد بازخواست رژیم قرار گرفته اند که چرا این مطلب را در رادیو وب سایت کوردانه نوشته است اما من شخصا در یکی از خبرهای کانال تلویزیونی کوردی که متعلق به حزب دموکرات کردستان است (کوردکانال) خبر مربوط به دکتر توتونچی را شنیدم که ایشان به خاطر نوشتن یک مطلب در رادیو وب سایت کوردانه تحت فشار است و قطعا تنها راه برای رهایی از فشارهای رژیم برخانواده اش فرار از ایران وپناه آوردن به سازمان ملل متحد است. البته باید خاطر نشان کنم که خبرنگار ارشد کوردانه در ترکیه (سیروان عنایتی ) هم همراستا با چند فعال مدنی دیگر زیر فشار دو دولت ایران وترکیه قرار گرفته اند واین روزنامه نگار کرد (عنایتی ) تا کنون چندین بار مورد تهدید تلفنی قرار گرفته است ومتاسفانه گزارشهای موجود ومستند حاکی از آن است که نزدیکان واعضای خانواده ی سیروان عنایتی (خبرنگار ارشد کوردانه در ترکیه) هم دقیقا مانند خانواده ی بهمن توتونچی به عناوین مختلف از سوی رژیم فاشیست آخوندی تحت فشار هستند که اینجانب بر این باور هستم بهترین راه برای در امان ماندن از گزند رژیم ناقض حقوق بشر ایران فرار این خانواده ها از خاک ناامن ایران وپناه آوردن به سازمان ملل متحد است که متاسفانه آمارها نشانگرآن است که مزدوران رژیم در خاک ترکیه هم به عناوین مختلف فعالین سیاسی وروزنامه نگاران ونیز خانواده هایشان  را تحت فشار قرار می دهند وبدون هیچ تردیدی روابط پنهانی دولت ترکیه با دولت ایران مزید برمشکلات شده است. 
سایت یارسان:
همانطور که می دانید این روزها رژیم سرکوبگر آخوندی مدام فشارهایش را بر فعالین مطبوعاتی وسیاسی کرد بیشتر کرده است .شما این مساله را در رابطه با دکتر توتونچی وبستگان ایشان چگونه ارزیابی می کنید؟
د.مریم محمدی
ببینید ما در تلاش نیستیم که از دکتر بهمن توتونچی یک بت بسازیم.اما حقیقت این است که ایشان در حد توان خود سعی در رسانه یی کردن مشکلات موجود کرده است. اگر اجازه دهید من از زبان یکی از دوستان خود دکتر توتونچی مطلبی را نقل کنم که به گونه یی می تواند پاسخ شما را بدهد. شهرام (نام خانوادگی وی را به دلیل مسایل امنیتی اعلام نمی کنم) یکی از جوانان شهر سنندج است وهر روز در یکی از پاتق های دکتر توتونچی حضور داشته است. شهرام می گوید:من به همراه دکتر توتونچی وجمعی از دانشجویان در پارکی در شهر سنندج (پارک سپیدار) می نشستیم و دررابطه با مشکلات جامعه وبه ویژه دردهای ملت کرد به بحث و گفتوگو می پرداختیم. شهرام خاطر نشان می کرد همان زمانی که ما در پارک مشغول بحث وگفتوگو بودیم علنا بسیاری از افرادی که ظاهرا از دوستان دکتر بودند مدام مشغول گرفتن آمارها بودند وزمانی که دکتر به اسامی اشخاص اشاره می کرد یکی دو نفر مشکوک مدام دفترچه یادداشتی در دست داشتند ونت برداری می کردند و من چند مرتبه به دکتر در رابطه با شک برانگیز بودن آنها تذکر دادم. شهرام در این باره به مسایل مربوط به کاک مجید /محمود صالحی وبهزاد سهرابی اشاره می نمود واضافه می کرد که دکتر توتونچی نه تنها در روشن ساختن جوانان شهر سنندج می کوشید بلکه برای کمک نمودن به خانواده ی فعالین کارگری هم تلاش می نمود. به هر حال هم اکنون فشار رژیم تنها وتنها مختص به توتونچی وخانواده اش نیست وبه تبع آن هر کسی که با بهمن توتونچی به گونه یی در ارتباط بوده است از سوی رژیم فاشیست آخوندی مورد غضب قرار خواهد گرفت.
سایت یارسان:
درخواست شما از رسانه ها برای کمک نمودن به خانواده ی دکتر بهمن توتونچی وخانواده ی (محمد.ک) که از دوستان بهمن توتونچی هستند واهل کرمانشاه می باشد چیست؟
 د.مریم محمدی
ببینید اکنون هم دکتر توتونچی وهم محمد به شدت به حمایت رسانه ها نیازمندند وباید مدام رسانه ها در تلاش باشند که دردهای آنها را رسانه یی کنند. جای هیچ تردیدی نیست که رژیم سرکوبگر آخوندی به دنبال کوچکترین نقطه ضعفی می گردد تا بتواند فشارهایش را روز به روز بیشتر کند ودر صورتی که رسانه ها در برابر جنایتهای رژیم علیه بستگان وخانواده های بهمن توتونچی (مخاطب وهمکار کوردانه)/محمد.ک(از فعالین کارگری کرد) و سیروان عنایتی (خبرنگار کوردانه ) سکوت کنند قطعا رژیم آسانتر وبی پرواتر جنایتهایش را علیه این طیفهای بی دفاع و به ویژه خانواده ونزدیکانشان افزایش خواهد داد.به همین جهت هم اکنون رسانه ها باید بیش از گذشته نقش پررنگ خود را در عرصه ها نشان دهند.
سایت یارسان:
به عنوان آخرین سوال از دیدگاه شما چند سال دیگر رژیم می تواند به جنایتهایش ادامه دهد؟
د.مریم محمدی
پاسخ این سوال به این آسانی ها نیست ومن بر این باور هستم اگر صدها وهزاران تحلیلگر سیاسی امریکایی وانگلیسی هم بنشینند تا به این سوال پاسخ دقیق یبدهند این کار شدنی نیست.زیرا آنچه که موجب سقوط یک نظام استبدادی مانند رژیم فاشیست آخوندی می شود برایندی از صدها پارامتر است. تنها وتنها یک فشار ویک حرکت نمی تواند رژیم را به نابودی بکشاند. من بر این باور هستم هم باید فشار جامعه ی جهانی روز به روز افزایش یابد وهم از درون حرکتهای گسترده تری صورت پذیرد. اما از آنجایی که اخیرا خانم کاترین آشتون (مسئول سیاست خارجه ی اتحادیه ی اروپا) به روند رو به زوال بقای رژیم آخوندی اشاره نمود ومقامات ارشد انگلستان به صورت پیاپی به دولت ایران هشدار می دهند وفرانسه وامریکا ودیگر کشورهای مطرح یکی پس از دیگری موضع گیری قاطعانه ی خود را نشان داده اند واز همه مهمتر تاریخ اسلام وخلافت اسلامی در اذهان جوانان وروشنفکران ایران تمام شده است وجوانان خواستار ایده های جدید وبه روز هستند بدون شک تمامی اینها نشانگر طلوع خورشید آزادی برای ملت ایران است. به همین جهت من بر این باور هستم همانگونه دکتر بهمن توتونچی (همکار کوردانه) وخبرنگاران این منبع خبری افشاگر اقداماتی را در حد توان خود انجام داده اند باید تک تک قلم به دستان ایران همه وهمه قلمهای خود را به چرخش در بیاورند تا بتوانند با کمک رسانه ها ومدیاهای آزاد ذهن مردم را از چنگال باورهای پلید 1400 سال قبل رهایی بخشند وقطعا پس از رهایی ذهن ها جامعه هم به سوی آزادی حرکت خواهد کرد. 
پیامی برای رسانه ها:
تمامی حقوق مادی ومعنوی گفتوگویی که جمعی از همکاران سایت جنبش دموکراتیک یارسان برای این منبع خبری ارزشمند انجام داده اند برای سایت یارسان محفوظ است ویارسان هیچگونه مسئولیتی را درقبال سوئ استفاده ی منابع خبری دیگر از متن این گفتوگو به عهده نمی گیرد... با سپاس فراوان ... سایت یارسان

مطلبی که بهمن توتونچی در کوردانه نوشت وبه خاطر آن مورد غضب رژیم قرار گرفته است:
دیگر مطالب مربوط به توتونچی


عرفان قانعی فرد تروریست فکری و فرهنگی:
http://www.kurdane.com/news-details.php?id=4516
سکوت معنادار جامعه ی جهانی در
برابر مسیح کردها (آپو)
http://www.kurdane.com/news-details.php?id=4315


کردانه:

پشت پرده بازداشت چند ساعته توتونچی در اداره حفاظت اطلاعات
http://www.kurdane.com/news-details.php?id=4591


خبرگزاری هرانا:

احضار نویسندهٔ سنندجی به حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی


http://www.hra-news.org/00/9730-1.html

تروریسم دولتی کابوس قرن

http://www.kurdane.com/news-details.php?id=4166
--------------------------------------
kurdane.com
شاخ یەكێكە و حیزبیش یەكێك"
کوردانه - قادر وریا :"من بۆ ده‌وای چاوئێشه‌ چوبووم بۆ شاخی. که‌ چووم کاک دکتۆر قسه‌ی ده‌کرد، ده‌یوت ئه‌گه‌ر حیزبه‌که‌مان سه‌رکه‌وێ منداڵ مل باریک نابن، زه‌رد و زه‌عیف نابن! ئه‌یوت ژن چاوئێشه‌ ناگرێ! ئه‌یوت ده‌سته‌ زبره‌کان نه‌رم و سپی ئه‌بنه‌وه‌، وه‌ک په‌نیری تازه‌یان لێدێ! ئه‌یوت ئه‌گه‌ر حیزبه‌که‌مان سه‌رکه‌وێ رێگه‌ی قه‌تار ئه‌م شاخانه‌ وه‌ک شووتی قاش قاش ئه‌کا! قسه‌کانی کاک دکتۆرم زۆۆۆۆۆۆۆۆۆر پێخۆشبوو! منیان ئه‌خسته‌ بیری به‌هه‌شت. چوار ساڵ له‌گه‌ڵیان بووم، نا سێ ساڵ بوو، جوان نازانم! یان پێنج ساڵ بوو یان چوار ساڵ بوو یان شه‌ش ساڵ بوو. تفه‌نگیان پێنه‌دام. کاک دکتۆر وتی تۆ کورته‌باڵای بڕنه‌و درێژه‌ بۆتۆ نابێ. ئیدی بووم به‌ چاییپه‌زی حیزب!!
خاتوون ژنی بۆ هێنام. منیش ژنه‌که‌م خۆشنه‌ده‌ویست و ژنه‌که‌ش منی خۆش نه‌ده‌ویست. خاتوون لای خه‌ڵک ده‌یوت له‌ بووکی شا باشتره‌، لای خۆم ئه‌یوت ئه‌ی خوشکه‌که‌ت بۆت کوێر بێ!....
یه‌که‌م حیزبی شاخ جامانه‌ ره‌شه‌کان بوون. جامانه‌ سووره‌کان هاتن جامانه‌ ره‌شه‌کان تووڕه‌ بوون! جامانه‌ سه‌وزه‌کان هاتن هه‌ردوولا تووڕه‌بوون. ره‌نگه‌کانی دیکه‌ش هاتن، له‌ ئێراق، له‌ ئێران، له‌ تورکیه‌. که‌س به‌خێرهاتنی که‌سی نه‌ئه‌کرد. جامانه‌ ره‌شه‌کان وتیان شاخ یه‌کێکه‌ و حیزبیش یه‌کێکه‌! جامانه‌ سووره‌کان وتیان ئه‌و یه‌که‌ ئێمه‌ین، جامانه‌ سه‌وزه‌کان وتیان ئه‌و یه‌که‌ ئێمه‌ین، ره‌نگه‌کانی دیکه‌ش وتیان ئه‌ی ئێمه‌؟! ئێمه‌ چین؟ من وتم قسه‌ی هه‌موولایکتان من ده‌خاته‌وه‌ بیری قسه‌کانی کاک دکتۆر. جامانه‌ ره‌شه‌کان وتیان ئه‌تۆ چایی تێکه‌ی باشتره‌. منیش ئیدی هیچم نه‌وت!! یه‌کبین چاییم تێئه‌کرد. شه‌ڕی حیزبه‌کان ده‌ستی پێکرد......
ئه‌مه‌ی سه‌ره‌وه‌ به‌شێکه‌ له‌ دیالۆگی ناو کورته‌فیلمی "کوێستانه‌ سپییه‌کان" له‌ ده‌رهێنانی هونه‌رمه‌ند "ته‌ها که‌ریمی". "کوێستانه‌ سپییه‌کان" ئاماژه‌ ده‌کا به‌ شه‌ڕی سێ وڵاتان له‌ کوردستاندا. به‌شێک له‌ فیلمه‌که‌ گێڕانه‌وه‌ی ئه‌و کاره‌ساتانه‌یه‌ که‌ حیزبه‌کان دژ به‌یه‌ک کردوویانه‌ (شه‌ڕی ناوخۆ...)"
***
هاوڕێی فەیسبووكیم ئیسماعیل ئیسماعیل زادە كە زەحمەتی دابەزاندنی ئەو وتانەی سەرەوەی كێشاوە، من و كۆمەڵێك لە دۆستانی خۆی، لە بوونی فیلمێك بەناوی "كوێستانە سپییەكان" لە یوتوب دا ئاگادار كردۆتەوە. بەش بە حاڵی خۆم سوپاسی دەكەم كە سەرنجی بۆ لای فیلمێكی ئاوا راكێشاوم.
"كوێستانە سپییەكان" باس لە راستییەكی تاڵ دەكا، راستییەك كە بە داخەوە جێگایەكی زۆری بۆخۆی لە مێژووی هاوچەرخی كورددا، داگیر كردەوە، ئەویش شه‌ڕی خۆ بەخۆ(شه‌ری نێوخۆیی) لە نێو كورد بە تایبەتی لە رەوتی بزووتنەوەی نەتەوایەتیی چه‌ند ده‌یه‌ی رابردوو دایە.
ئەم فیلمە بە ژمارەیەكی كەمی ئەكتەر و بە كەرەستەی زۆر سادەوە، لە پرسێكی گەورە دواوە. گۆڕەپانی داستانەكە ناوچەیەكی لێرەواڕ و شاخاویی نزیك سنوورە دەسكردەكانی كوردستانە. پاڵەوانی سەرەكیی فیلم "فەقێ برایم" ە كە بە خۆی و ئەسپەكەیەوە لە سەرەتاوە تا كۆتایی فیلم، لەبەر چاومان ون نابن. من كە تەنیا وەك بینەرێك نەك وەك رەخنەگر و فیلمناس و پسپۆرێك، ئاماژەیەكی كورت بەو فیلمە دەكەم، وا تێ دەگەم "فەقێ برایم" رۆڵی نەتەوەیەك دەبینێ و ئەسپەكەی رۆڵی مێژوو یا شۆڕشی كورد، واته‌ ره‌مز و نمادی ئه‌و دووانه‌ن. "فەقێ برایم" هەناوی پڕە لە رەخنە و تووڕەیی لە حیزبەكان كە لە جیاتی وەڕاست گێڕانی خەونەكەی "دوكتور"، خەریكی یەكتر كوشتنن و ئەسپەكەشی، بەردەوام تەرمی قوربانییەكانی ئەو شەڕانە رادەگوێزێ. داستانێك كە لە دەروونی فەقێ برایم دایە، شتێك نیە جگەلە داستانی یەكتر كوشتنی رۆڵەكانی. ئەو رۆڵانەی كە ئەگەرچی هەركامیان سەربە حیزبێكن،بەڵام "فەقێ برایم" بە روومای خوێناوی و جەستەی بە گوللە دابێژراوی هەركامیان، فەرهادە جوانەمەرگەكەی خۆی دێتەوە بیر.
ئەكتەرانی شەڕ خۆبەخۆ هەركامیان كوشتەی خۆیان بە پیرۆز و هی لایەنی بەرامبەریان بە "گڵاو" و پیس دەزانن، بەڵام "فەقێ برایم" دڵی بۆهه‌ر هەموویان دەسووتێ. لە دیالۆگەكانی فیلمەكە و لە هێندێك مۆنۆلۆگی "فەقێ برایم" دا زۆر وشە و دەستەواژە و رستە دەبیسین كە لەوپەڕی سادەیی دا، فرمێسك بە چاو دا و مچوڕك بە لەشمان دا دێنن. ئەو كاتەی كۆمەڵێك دایك و خوشك لەسەر گڵكۆیەك بەشەڕ دێن و هەركامیان مردووەكە بە هی خۆیان دەزانن، ئەو كاتەی فەقی برایم دەڵێ بەبۆنەی ئەو شەڕەوە، میللەت هەر هەمووتان بە گڵاو دەزانن، ئەو كاتەی "فەقێ برایم" بە حەسرەتەوە ئاوڕ لە رابردوو دەداتەوەو هیچ هیوایەك بۆ وەڕاست گەڕانی یۆتۆپیای"دوكتور" نابینێ و هتد.
"فەقێ برایم" پیر و كەلەلا دەبێ و دەرەقەت نایە بەشی داپۆشینی ئەو هەمووە شەڕگە و گڵکۆیانه‌ی شەڕی نێوخۆ، ورده‌بەردی سپی بێنێ تا ئەو هەمووە پەڵە و عەیبانەی رۆڵەكانی بەوان داپۆشێ...
"كوێستانە سپییەكان" بایەخی ئەوەی نەك جارێك، چەندین جار، ببینین، بۆ ئەوەی لە روانگەی نەتەوە و نیشتمان و مێژووی خۆمانەوە، رەخنە و لۆمە سه‌باره‌ت به‌ شەڕی خۆبەخۆ ببیسین.
***
(له‌ ستوونی "به‌رله‌ماڵاوایی" ژماره‌ 572ی رۆژنامه‌ی "کوردستان" دا بلاو بۆته‌وه‌)

لینکی فیلمه‌که‌ له‌ یوتوبدا:
http://www.youtube.com/watch?v=X4bOZ78tPPI&feature=share

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر