Ads 468x60px

سازمان شورای اتحاد ملی کرمانشاه ایلام و لرستان

۱۳۹۰ آذر ۶, یکشنبه

سالۆگری دامەرزاندەنی پارتی کریکارانی کوردستان لە سەر جەم گەلی کورد لە هەر چوارپارچی کوردستان پێرۆز دەکێن بە ریبرایەتی فیلسۆف دانشمەندی گەلی کورد و ئیرادی گەلی کورد بەریز عەبدۆلا ئەوجالان پیغەمبری کوردان


سالۆگری دامەرزاندەنی پارتی کریکارانی کوردستان لە سەر جەم گەلی کورد لە هەر چوارپارچی کوردستان پێرۆز دەکێن بە ریبرایەتی فیلسۆف دانشمەندی گەلی کورد و ئیرادی گەلی کورد بەریز عەبدۆلا ئەوجالان پیغەمبری کوردانو ماندەلای کوردستان لە گەل ریز و سۆپاسمدا ساموئیل کرماشانی
----------------------------

سالروز تاسیس حزب کارگران کردستان به رهبری اراده ملت کرد و فیلسوف و دانشمند ملت کرد عبدالله اوجالان به ملت کرد و دست اندرکاران حزب کارگران کردستان و دوستان و یاران ملت کرد در سرتاسر جهان بخصوص سرتاسر کردستان تبریک میگویم با تشکر ساموئیل کرماشانی
-------------------------

------------------------

گەلی کورد و یەکیتی یان نەبۆنی یەکیتی لە ریزەکانی گەلی کورد دا دۆ هۆکاری سەرەکی هەن کە دەبێت رۆژیەک بە راژکاوانە باسی بەکردرێت ئەویش نەخۆشینی دەلپیسیە لە ناو تاکی کورد دا  نیسبەت بە یەکترکە لە جیایتەی ئەوی دەست بە فەعال بۆن بەکات کۆشش دەکەن ریگیر بۆن بە بر بەست کردنی خەباتی کسایەتیکانی دیکە ئەها ئەوە ئەیەویت لە ئەو ریگدا خۆیئ مەعرۆف بەکات یەعنی لە جیگای ئەوی خۆیی دەست بە خەبات بەکات خەریکی ریگیریەی لە خەباتی دەلسۆزانی میلەتی کورد یانی کورد نەخۆشە  خۆ خۆرە دۆژمنی خۆیەیتی تاکۆ ئەو نەخۆشینە چارەسەر نەکردرێت کورد بە هیچ نابێت سامۆئیل کرماشانی 
---------------------------------
تکذیب تاسیس پایگاه پ.ک.ک در خاک سوریه
kurdane.com
کردانه:دو مقام بالای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) خبر اعلام آتش بس یک طرفه از سوی این حزب را در مقابل ارتش ترکیه تکذیب کردند. در ضمن خبر تاسیس پایگاه پ.ک.ک در خاک سوریه از سوی آژانس های خبری ترکیه را بی اساس دانست و آن را بهانه ای برای تلاش ترکیه در حمله به سوریه قلمداد کرد. 


«دوزدار حمو» سخنگوی یکی از شاخه های نظامی پ.ک.ک در مصاحبه ای اختصاصی با سایت کردپرس اعلام کرد که خبر روزنامه «طرف» که از زبان «احمد دنیز» نقل شده مبنی بر اعلام آتش بس یک طرفه از سوی پ.ک.ک بدون اساس است.

در این رابطه "فرمان عمر" یکی از اعضای بلندپایه پ.ک.ک در مصاحبه ای جداگانه با کردپرس اظهار داشت: «روزنامه طرف رسانه ای نزدیک به خبرگزاری ترکیه است که در جهت مبارزه با کردها حرکت می کند.»

وی در ادامه خبر تاسیس پایگاه پ.ک.ک در خاک سوریه از سوی آژانس های خبری ترکیه را بی اساس دانست و آن را بهانه ای برای تلاش ترکیه در حمله به سوریه قلمداد کرد.
-------------------------------------
طالبانی: مخالف دخالت ترکیه در سوریه هستیم
kurdane.com
کردانه:جلال طالبانی رییس جمهور عراق به پ.ک.ک پیشنهاد داده سلاح های خود را بر زمین بگذارند. سران پ.ک.ک از من پرسیدند اگر ما سلاح خود را بر زمین بگذاریم و به ترکیه بازگردیم، آیا به خانه های خود می رویم یا ما را زندانی می کنند؟ به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه زمان ترکیه، جلال طالبانی رییس جمهور عراق در گفتگو با العراقیه اعلام کرده است: "ما با مداخله نظامی علیه سوریه مخالف هستیم. ما در عین آن که خواسته های دمکراتیک مردم سوریه را به حق می دانیم، بر این باور هستیم که مداخله نظامی غرب یا ترکیه در مورد این کشور صحیح نیست و کمکی به رشد و استقرار دموکراسی و امنیت نمی کند."

طالبانی همچنین درباره تداوم وضعیت فعلی حزب کارگران کردستان ترکیه و ادامه اقامت آنان در شمال عراق گفته است: " من بارها با سران پ.ک.ک در خصوص ترک مبارزه مسلحانه صحبت کرده ام. من از آنان خواستم سلاح های خودرا بر زمین بگذارند چرا که دیگر دوره مبارزه مسلحانه به پایان رسیده است.

اما آنان در جواب سخنان من دو سوال و یا در واقع دو خواسته مهم مطرح کرده اند. سران پ.ک.ک از من پرسیدند اگر ما سلاح خود را بر زمین بگذاریم و به ترکیه بازگردیم، آیا به خانه های خود می رویم یا ما را زندانی می کنند؟ همچنین آنان به من گفتند که اگر ترکیه یک عفو عمومی اعلام کند و در روند بازنگری و اصلاح قانون اساسی ترکیه، ملت ترکیه را نه ملت ترک، بلکه ملتی تشکیل شده از چند قوم و نژاد بخوانند، آن وقت زمینه برای ترک مبارزه مسلحانه فراهم خواهد شد."

طالبانی همچنین در مورد خروج نیروهای آمریکایی از عراق گفت: " به نظر می رسد با خروج نیروهای آمریکایی از عراق در حوزه کار پلیس و امنیت مشکلی نخواهیم داست اما در حوزه نیروی هوایی و دریایی، در زمینه آموزش افسران و نیز در حوزه به کارگیری سلاح های جدید مشکلاتی جدی بروز خواهند کر
من با هر دو خواست پ.ک.ک که اگر عفو عمومی اعلان شود همه آنها بدون اما و اگر و شرط و شروط به آغوش خانواده هایشان برگردند و روانه زندان نشوند و هم در قانون اساسی جدید ترکیه بعنوان کشور چند ملتی اعلام شود موافقم. به عقیده من دولت ترکیه باید به هر دو درخواست انسانی و معقول و دموکراتیک پ.ک.ک گردن دهد. این نه تنها به نفع هر دو ملت تورک و کورد است بلکه می تواند الگویی باشد برای رهایی دیگر ملت های اسیر منطقه. اما با در خواست اقای طالبانی مبنی برعدم مداخله در امور سوریه مخالف هستم و می دانم ایشان اینرا به دستور ایران در خواست می کنند. بدون مداخله نظامی از خارج این بشار اسد فاشیست مردم سوریه را سلاخی خواهند کرد. اقای طالبانی مرد مستقلی باش و از ایران دستور نگیر. بشار اسد رفتنی است چه دلت بخواهد و چه نخواهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر