Ads 468x60px

سازمان شورای اتحاد ملی کرمانشاه ایلام و لرستان

۱۳۹۰ دی ۱۷, شنبه

نیگه‌رانیی یه‌کیه‌تیی ئورووپا له‌ زۆربوونی ئێعدامه‌کان له‌ ئێران



نیگه‌رانیی یه‌کیه‌تیی ئورووپا له‌ زۆربوونی ئێعدامه‌کان له‌ ئێران

کاترین ئێشتۆن، به‌رپرسی سیاسه‌تی ده‌ره‌وه‌ی یه‌کیه‌تیی ئورووپا رۆژی هه‌ینی 16ی به‌فرانبار له‌ برۆکسێل نیگه‌رانیی خۆی له‌ ره‌وتی زۆربوونی ئێعدامه‌کان له‌ ئێران ده‌ربڕی.
 کاترین ئێشتۆن ده‌ڵی که‌ ژماره‌ی ئێعدامه‌کانی ساڵی رابردووی کۆماری ئیسلامیی ئێران له‌ هه‌موو وڵاتێکی دیکه‌ زیاتر بووه‌ و ئه‌و ئاماره ئه‌وه‌ پیشان ده‌دا که‌ ئێران به‌ پێێ حه‌شیمه‌ته‌که‌ی له‌ سه‌رووی هه‌موو ئه‌و وڵاتانه‌یه‌‌ که‌ حوکمی ئێعدامیان تێدا جێبه‌جێ ده‌کرێ.
رێکخراوی لێبوردنی نێونه‌ته‌وه‌یی ماوه‌یه‌ک له‌وه‌پێش و له‌ نیوه‌کانی ماگی دێسامبری 2011 دا رایگه‌یاندبوو که‌ ژماره‌ی که‌سانی ئێعدامکراو له‌ ئێران له‌ ساڵی 2011 دا لانیکه‌م 600 که‌س بووه‌.
کاترین ئێشتۆن وێڕای ره‌خنه‌گرتن له‌ پێشێلکردنی مافه‌ قانوونیه‌کانی مه‌حکوومکراوان له‌ دادگاکانی ئێران، باسی له‌ هه‌زاران به‌ندکراوی دیکه‌ له‌ زیندانه‌کانی ئێران کرده‌وه‌.
نیگه‌رانیی کاترین ئێشتۆن له‌ ژماره‌ی ئێعدامه‌کان له‌ ئێران دوای ئه‌وه‌ دێته‌ به‌ر باس که‌ که‌مپه‌ینی نێونه‌ته‌وه‌یی مافه‌کانی مرۆڤ له‌ ئێران، لیست و ناونیشانی 101 که‌سی بڵاو کرده‌وه‌ که‌ به‌ نهێنی له‌ به‌ندیخانه‌ی وه‌کیل ئابادی مه‌شهه‌د له‌ دار درابوون.
سزای له‌ سێداره‌دان له‌ 96 وڵاتی جیهان وه‌ک برێزیل، تورکیه‌ و رواندا به‌ شێوه‌یه‌کی ره‌سمی هه‌ڵ وه‌شاوه‌ته‌وه‌ و 34 وڵاتی دیکه‌ی جیهانیش وه‌ک کێنیا، مه‌راکش و رووسیه‌ش جێبه‌جێ کردنی سزای ‌ ئێعدامیان راگرتوه‌.
چین، ئێران، ئه‌مریکا، سووریه‌، عه‌ره‌بستان و کۆره‌ی باکوور له‌ سه‌رووی ئه‌و وڵاتانه‌ن که‌ زۆرترین ئێعدامیان تێدا جێبه‌جێ ده‌کرێ.
-----------------------

دەمیرتاش: ئەردوغان تۆ خۆت بەچی ئەزانی؟ئێمە سەرۆک وەزیرانی تۆ زێهنیەتی تۆ و دەولەتی تۆ ناناسین ، ئێوە شەرعیەتیتان نیە.. حەدی خۆت بزانە...تۆ قاتڵی تۆ ئەبێ لێپرسینەوەت لەگەڵ بکرێ

---------------------------

نەڕەی شێرە ژنی باکوور لە پەرلەمانی تورکیا



تکایە وەک کوردێک ئەم ڤیدیۆ بۆ هاوڕێکانت بنێرە 

شێرە ئەندام پەرلەمانی پارتی ئاشتی و دیموکراتی بەدەپە، لە وتارێکی مێژوییدا دژ بە قەتڵ و عامەکەی شرناخ، لەبەردەم ئەندامانی پەرلەمانی تورکیادا راستیەکان دەخاتە روو.. ئەم ڤیدیۆیە شایەنی ئەوەیە هەموو کوردێک تەماشای بکات
پەیجی شەقام لە فەیس بووک ئەم ڤیدیۆیەی داناوە و مالمۆکوردیش لە یوتوب دایبەزاند

----------------------------

چرا سياست سنتي كورد نمي‌تواند آزادي كوردستان را رقم بزند؟ چرا پروژه‌هاي آنها با شكست مواجه شده و كوردستان را از زير ستم دولت‌ـ ملتهاي ايران و تركيه و عرب نجات نمي‌دهد؟ آيا با خودمختاري‌خواهي غيردموكراتيك مي‌توان در فرداي ايران حقوق كوردها را تضمين نمود؟ چرا تنها راه آزادي كوردستان خودمديريتي دموكراتيك و سيستم كنفدراليسم دموكراتيك است؟
براي درك اين مطلب اين نظرات جالب توجه رهبر آپو را به دقت مطالعه كنيد:
در زمینه‌ى تشکیل هویت معاصر کورد در شرق کوردستان مقاومتهایی که به رهبری بابانزاده‌های سوران در سال 1806 آغاز شده و تا به امروز تداوم دارند، تاثیر بسزایی دارند. عصیانهایی که از اوایل سده‌ی 19 آغاز شده‌اند، تاثیری عمومی دارند. فعالیتهایي كه در راستاي توانمندسازی قدرت مرکزی صورت گرفته‌‌اند علاوه بر تصفیه‌ی قدرتهای مزدور سنتی، اتوریته‌های عشیرهای و خان‌نشینی کورد را هم با تصفيه مواجه ساخته‌اند 
اما نتوانسته‌اند بر روی فرهنگ اجتماعی چندان تاثیرگذار باشند. به نوعی میتوان گفت کوردیت مبتنی بر قدرت تصفیه شده اما کوردبودن اجتماعی وارد مرحله‌ی نوینی شده است. عصیانها بیشتر در راستای بازستاندن قدرت ازدست‌رفته صورت گرفته‌اند. صیانت از موجودیت ملی تمامی کوردها و پیشبرد آن هدف آنها نیست. میبایستی این ویژگی اتونومیهای آریستوکراتیک[خودمختارىهاى قشر اشرافى] را به خوبی درک کرد و آنها را از جنبشهایی که در راستاى صیانت از موجودیت ملی و تحقق آزادی هدفمند هستند به خوبی متمایز ساخت.
جنگها و درگیریهای اتونومیخواه غیردموکراتیک، به اقتضای ساختار طبقاتیشان عمدتا با شکست مواجه شده و نتیجتا تخریبات ژرفی را بر روی موجودیت و آزادی ملی تمامی کوردها برجای نهاده‌اند. هر شکستی راه بر یک قتل‌عام گشوده است. هر قتل‌عام نیز نسل‌کشی فرهنگی را یک گام دیگر به پیش برده است. جنبشهای به رهبری «شیخ عبیدالله نهری» در سال 1878، «اسماعیل سمکو» در سالهای 1920 و «قاضی محمد» در سالهای 1945 راه بر نتایجی مشابه گشوده‌اند. شکست و سرکوب، «موجودیت و آزادی ملی» را ضعیفتر نموده و راه بر ناامیدی گشوده است. آزمون جمهوری مهاباد به رهبری «قاضی محمد» به‌رغم کیفیت خلق‌مدار و مدرن خویش از دچار شدن به همان عاقبت سنتي رهايي نيافته است. پیمان «سعدآباد» در سال 1937 که ميان فاشیسم سفید ترک و رضا پهلوی منعقد شد، در حقیقت شکل مدرن پیمان «قصر شیرین» بود که هدفش ژرف‌سازی تجزیه‌ی کورد و تصفیه‌ی مشترک جنبشهای آزادی خواهی بود. امروز هم میتوان از پیمانهای بیشماری مابین قدرت فاشیست سبز در ترکیه و قدرت فاشیست اسلامی ایران بحث نمود که در «برابر مبارزه‌ی صیانت از موجودیت ملی کورد و تحقق آزادی کوردستان» به صورتی پنهانی منعقد میگردند و عملی میشوند.
متن كامل را در آلترناتيو شماره 16 مطالعه كنيد
-----------------------------

ئه‌وه كه له ئيمرالي ئشكه‌نجه ده‌كريت ته‌نيا يه‌ك نه‌فه‌ر نيه... نه‌ته‌وه‌ييكه كه بو ئازادي به‌رخوه‌دان ده‌كا..... ريبه‌ر ئاپو، ئيراده‌ي سياسي ئيمه‌يه... با له ئيراده‌ي خومان خاونداري بكه‌ين... ئه‌وه سالي تازه‌ش نزيكه، ده‌سكه‌وته‌كاني گه‌لي كورد له‌م ساله كه‌م نه‌بوو... له قه‌نديل حماسه‌يكمان خولقاند... خوريوه‌به‌ري ديموكراتيك له باكوري كوردستان پيش ده‌كه‌وي... بلام ريبه‌ر ئاپو هيشتا له زيندان دايه... دياره تيكوشانمان هيشتا كه‌مه... با ئه‌م سال به به‌رز كردني ئاستي تيكوشاني خومان، بكه‌ينه سالي ئازادي ريبه‌ر ئاپو... ئازادبووني ريبه‌ر ئاپو، ئازادبووني كوردستانه
ڕێوار ئاودانان
-----------------------

تجاوز در زندانهای جمهوری اسلامی ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر